نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اروپایی ها باید بدانند به واسطه انفعال و رفتارهای یکجانبه‌شان، برجام به چنین روزگاری دچار شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین به آنها توصیه می شود دست از باج خواهی و زیاده خواهی در میز مذاکرات برجامی بردارند.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 12 February 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: ابراهیم عزیزی در واکنش به اظهارات برجامی صدر اعظم آلمان مبنی بر اینکه ایران باید رسیدن به توافق در مذاکرات وین به ایران بستگی دارد، گفت: بدون شک این اظهارات برای تحت فشار قرار دادن تیم مذاکره کننده ایرانی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده هیچ ضرب الاجلی را نمی پذیرد و مذاکرات باید در سایه احترام متقابل برگزار شود، اظهار کرد: در واقع هیچ تهدیدی قابل پذیرش نیست لذا مقامات اورپایی باید بدانند اکنون زمان چنین اظهاراتی نیست.

وی با اشاره به اینکه اروپایی ها از پیشرفت هسته ای ایران هراس دارند، ادامه داد: در همین راستا ایران غنی سازی 60 درصدی انجام داده و پیشرفت های بی نظیری در بومی سازی صنعت هسته ای داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران از گردنه های سخت تحریم عبور کرده و با اتکا به توانمندی های داخلی بسیاری از فشارهای اقتصادی و غیره را پشت سرگذاشته است، افزود: بنابراین مقامات آلمانی باید بدانند رسیدن به توافق در مذاکرات وین بستگی به اقدامات اروپایی ها و آمریکایی ها دارد.

عزیزی گفت: متاسفانه در این میان کشورهای اروپایی حاضر در برجام تقسیم کار انجام داده اند لذا طی چند وقت گذشته مشاهده می شود که انگلیسی ها، فرانسوی ها و اکنون آلمانی ها موضع گیری های ضدایرانی اتخاذ می کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اروپایی ها باید بدانند به واسطه انفعال و رفتارهای یکجانبه‌شان، برجام به چنین روزگاری دچار شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین به آنها توصیه می شود دست از باج خواهی و زیاده خواهی در میز مذاکرات برجامی بردارند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار